Berlin'de Ocakbaşı

Berlin'de ilk aksam yemeği için enteresan bir secim, buna itirazımız yok. Zira cok da bilincli bir tercih değildi bu seferki. Berlin sokaklarında bir lezzet arayışıyla başlayan yürüyüş, 1.saatin ardından bilinmeyene doğru ilerleyen ve Türk diyarı Kreuzberg'de noktalanan ilk metro yolculuğu... Kutsal kitap da bu kez yol göstermiyor, kader ağlarını örüyor, Kreuzberg'in en hareketli lokantası bizi çağırıyor. Hisar Restaurant'ın kapısında bir hayli ayak diretiyorum ama soğuk ve açlığa daha fazla direnemiyor içeri giriyorum.




Berlin'in en iyi Türk lokantasının Kreuzberg subesi Alman misafirlerine aksam yemeği servisinde, tüm masalar  dolu. Baş garson Kenan Abi biz yarı donmuş, aç hemşerilerini hemen ocakbaşına yerleştiriyor. Mekana attığımız ilk adımda başlayan memleket muhabbeti, takip eden 2 saat boyunca hızını hiç kaybetmiyor. Kenan Abi 20 senedir Berlin'de yaşayan eski Göztepeli (İstanbul) hossohbet bir abimiz. Bir yandan masayı donatıyor diğer yandan kah Berlin kah İstanbul anılarını anlatıyor.

Senem'e Beyti, Erhan'a Adana, bana da en vejeteryanından bir Gavurdağı ardından da yogurtlu bulgur pilavı:) Salata bekleneni vermiyor ancak sıcacık pideyi kebapların salcasına banarak bile doyuyorum ben. Ustelik rakı içitim bira çtim de demiyor, son teklif künefeyi de reddetmiyor, afiyetle yiyorum pek tabi...


Erhan ve Senem'in dogru adreste oldukları ise besbelli; Etler Erhan'ın yorumuyla "İstanbul'dakilere taş çıkarırır". Burada "İstanbuldakiler" referansından tam kasıt ne bilemiyoruz, açıklamayı kendisinden bekliyoruz...

Senem bir kadeh de rakı soyleyip son noktayı koyuyor. Haliyle muhabbet koyulaşıyor masadaki yeni rakı bardaklarının sayısı artıyor. "Neyse karnımızı doyurur cıkarız" diye daldığımız mekanda 2 saat oturuyor, super insanlarla tanışıyor, damaklara lezzetli lokmalar konduruyor ve İstanbul'da bir türlü fırsat bulup da yapamadığımız Ocakbaşı Keyfini Berlin'de sürüyoruz.


Sonradan Facebook dan ekleştiğimiz Kenan Abi'ye bir kez daha misafirperverliği için teşekkür ediyoruz:) İstanbul'da yapacağımız rakı&balık sefasını da blogumuza taşımayı umuyoruzzzz...





0 yorum:

Yorum Gönder