Sakızlı Kahve ve Reçel, Gökçeada

2 günlük bir tatil için çok uzak (!) diye söze başlayıp yaklaşık 2 saat 1 simite hasret beklediğimiz vapur sırasını hüzünle anıyorum. Çanakkaleli gençlerin burdaki potansiyeli görmemeleri ya da görmemezlikten gelmeleri bizi bir hayli üzdü. Zira simit&çay ile yaptığımız kahvaltıyı bu satıra dökmek isterdim, nasip..
Yorucu yolculuğun ardından bir miktar deniz keyfi yapıyor, aksamüstü gezi ve yiyi maksadıyla vaktizamanında Gökçeada'nın en kalabalık bölgesi olan Zeytinliköy'e çıkıyoruz.  Taş sokaklarda dolanıp eski rum evlerini fotoğraflarken "Madamın Dibek Kahvesi" ile beraber toplam 4 kahvenin bulundugu meydana cıkıyoruz. Kahvelerin hepsi sakızlı türk kahvesi ve yine sakızlı dondurma/sütlü tatlılar sunuyor. Anladığımız kadarıyla dibek şu manaya geliyor: Taşa oyulmuş bir çukurda kahve çekirdekleri 10 kiloluk demirle ezildikten sonra elekten geçiriliyor. Kahve taze taze günlük hazırlanıyor. Bu sırada Erhan burda bir madam vardı diye aranıyor ama kendisi bir kac sene once vefat etmiş. Dükkanı oğlu işletiyor.

Aksam yemeği için Ali Amca'nın yönlendirmesiyle Kaleköy tarafına gidiyoruz. Burada sahil
boyunca ufak balıkçılar var zaten. Dolu gözüken birine rasgele oturuyor, garson bizimle muhatap olmayınca kalkıp başka birine geçiyoruz. Bu tecrübeyle dolu olan mekanın her zaman iyi mekan olmadığını bir kez daha sabitliyoruz. Başarılı bir karar oluyor bu geçiş, adını hatırlamamın mümkün olmadığı lokantada taze kalamar ve balıkları afiyetle götürüyor bizim ekip, mezeler ve salatayla da ben mutluyum, değmeyin keyfimize..

Vapur sırasında elimize "flyer"ları tutuşturmak suretiyle gerçekleşen pazarlama aktivitesi sonuca ulaşıyor, sabah kahvaltısı için adres "Çakırın yeri". Zeytin, ceviz, çağla abuk sabuk her şeyin reçeli var, hem de bi güzelll!!! Özellikle Zeytin reçelini pek bir sevdim. Reçeller dışında peynir, bal zeytinyağı, şarap hepsi ev yapımı. İster lokantada yiyor, ister dükkandan alıp eve götürüyorsunuz. Bizim ada şarabına karşı ön yargımız var. Ama diğerlerini afiyetle götürüyor herkese tavsiye ediyoruz.