Pizza Pizza!

Milano'ya akşam saatlerinde varıyoruz. Havalanından kiraladığımız arabayı teslim alırken yetkili abladan GPS istemektense, "Do you have the map of the town?" sorusunu soruyor; ve 8 günlük seyahatimiz boyunca "Clara" yerine bana ulvi "co-pilot" ünvanını kazandıracak başarılı bir harekete imza atıyoruz. Dolayısıyla Milano şehir merkezine varışımız, otelimizi buluşumuz ve açlıktan ölmek üzere kendimizi dışarı atışımız gece yarısını buluyor.
Şehri dolaşıp en beğendiğimiz yerde yemekten ziyade, ilk gördüğümüz yerde, ne bulduysak onu yiyeceğimiz kesin. Şans bu ki ilk gördüğümüz yer, tüm seyahat boyunca neredeyse en severek yemek yediğimiz yer oluyor.

(Bu fotoğrafı ertesi sabah çekiyoruz tabi:) )
Buenos Aires Caddesi'nde bulunan Loreto Meydanı'nda, hemen de Metro girişinin karşısında bir köşe restoran; "STOP Grigleria STOP Cafetteria STOP Pizzeria!". Tamam adı biraz dandik, ama içi klasik bir italyan restoranı; enfes pizza, kareli örtüler, bağırarak konuşan insanlar.
Mekan o saatte bile baya doluca..
Menude pizzalar, makarnalar ve çeşit çeşit biralar var. Hemen bir pizza söylüyoruz, büyük olur paylaşırız diye. Evet mantarlı pizzamız büyük, ama masaya gelişi ve bitişi arasında dakikalar bile geçmiyor. Ispanaklı ve mozzerellalı olan hemen arkasından onu takip ediyor. Pizzalar incecik, yağsız, çıtır çıtır; İtalya'da olduğumuzu o an idrak ediyoruz:)

Bir de bira mevzusu var ki, hayli önemli! Yıllar yılı fıçı fıçı içtiğimiz Efes, Erhan'ın ayrı bir hevesle sarıldığı Tuborg ve takip eden ama çok da fark getiremeyen diğerleriyle (TAPS bu noktada bir umut ışığı olmuştu aslında ama, neyse şimdi..) şişmiş ama mutluluğu bulamamış midelerimize bayram ettirecek cinsten 50 çeşit bira var menude. Ondan, bundan,şundan nerdeyse hepsinden (:P) söylüyoruz sırayla. Tabi bi köşeye not etmiş olsak bugün bu satırlarda adları da geçecek caanım biralar afiyetle içildikleriyle kalıyor; eh işşallah bi dahaki sefere..